Interim senior Facility Manager Bestuursacademie

Door capaciteitstekort bij BAN, heeft TROTS het facilitaire kernproces van vijf kantoren en tien opleidingslocaties van Bestuursacademie Nederland opgepakt.

Opdracht

Het oppakken van het facilitaire kernproces van vijf kantoren en tien opleidingslocaties van Bestuursacademie Nederland door capaciteitstekort.

Doel

Door meedenken met de organisatie de facilitaire kernprocessen van diverse locaties oppakken en de kwaliteit hiervan verbeteren.

Bestuursacademie Nederland (BAN) bouwt samen met partners aan de professionalisering van overheidsorganisaties. Ze richt zich zowel op de ontwikkeling van mensen als organisaties binnen het openbaar bestuur. Via een compleet pakket aan vakopleidingen en praktijkgerichte cursussen worden jaarlijks duizenden medewerkers binnen de overheid opgeleid en getraind.

Algemene omschrijving opdracht

Door capaciteitstekort bij BAN, heeft TROTS het facilitaire kernproces van vijf kantoren en tien opleidingslocaties van Bestuursacademie Nederland opgepakt. De Facility Manager heeft een aantal oude locaties afgesloten en opgeleverd, met de bijbehorende contractafwikkelingen en vijf nieuwe locaties opgestart en de verhuizing geregisseerd.

Uitgevoerde werkzaamheden

  • TROTS heeft op basis van toekomstige verwachtingen en organisatiebeleid het strategisch huisvestingsplan ontwikkeld;
  • De interim Facility Manager was budgetverantwoordelijke voor het organisatiebeleid en het strategische huisvestingsplan;
  • De interim Facility Manager heeft leiding gegeven aan een team van 15 medewerkers en externe dienstverleners;
  • Naast deze werkzaamheden heeft de Facility Manager reguliere managementtaken zoals functioneringsgesprekken, werkoverleg, planning en sturing, coaching en begeleiding van de werknemers verricht;
  • TROTS heeft voor de opleidingslocaties een jaarlijkse evaluatie verricht die bestond uit het her-selecteren, contracteren en opstellen en/of bijstellen van de Service Level Agreements (SLA) en/of Dienst Verlening Overeenkomsten (DVO).

Gerealiseerde doelen/resultaten

  • Duidelijke richtlijnen voor de toekomst zijn vastgelegd;
  • Optimale SLA afspraken zijn vastgelegd;
  • Een kwalitatief hoogwaardig DVO is gerealiseerd;
  • Het functioneren van het team is verbeterd.

Toegevoegde waarde TROTS

De interim facility manager heeft naast het invullen van de interim functie, meegedacht met de organisatie. Met aanpassingsvermogen en coachende vaardigheden heeft de facility professional meer structuur aangebracht en een basis aangebracht op fronten als samenwerking, contractafspraken en efficiëntie. Het uiteindelijke resultaat is een goed georganiseerde facilitaire afdeling.

referentieprojecten

service & contact

Kunnen we u verder helpen?

Een succesvolle dag sluit je af met veel groene vinkjes op je ‘to do list’. Blijf dus niet zitten met onbeantwoorde vragen of ingeslikte meningen. Wij bieden u nu een luisterend oor. Onze mensen zetten zich 100% in om u snel verder te helpen. Wij zijn telefonisch van 08.30 tot 18.00 uur bereikbaar op 088 - 45 55 120 en via mail op info@trots.nl