Woonplus Schiedam

Invullen van de receptiefunctie en toevoegen van het hospitality concept.

Opdracht

Het invullen van een traditionele receptiefunctie en het toevoegen van het hospitality concept aan de ontvangstfunctie.

Doel

Het zorgen voren een optimaal ontvangst, begeleiding en doorverwijzing van de gast(en) en het binnenkomend telefoonverkeer.

Diensten

Woonplus is een vastgoed-/woningbouworganisatie in Schiedam. Klanten van Woonplus zijn huurders, kopers, gemeente en organisaties op het gebied van wonen, welzijn en zorg. Bij Woonplus was de ontvangstfunctie tot 1 april jongstleden in eigen beheer en was er sprake van een traditionele receptiefunctie. Sinds 1 april 2012  is deze dienstverlening uitbesteed aan TROTS en is het hospitality concept toegevoegd aan de ontvangstfunctie.

Gastvrouw

Huurders kunnen tussen 8.00 uur en 11.00 uur zonder afspraak terecht bij de Klantafhandeling. De gastvrouw zorgt gedurende deze tijden voor een gastvrije ontvangst en goede doorverwijzing van de bezoekers. De gastvrouw heeft onder andere de volgende taken:

  • Verwelkomen bezoekers Woonplus;
  • De bezoekers doorverwijzen naar de juiste klanten informatiebalie;
  • De bezoekers voorzien van koffie, thee, chocomel of water.
Woonplus Schiedam

Foto: Woonplus

Receptioniste/Telefoniste

Naast de gastvrouwfunctie bestaat de ontvangstdienstverlening uit een receptiefunctie. De openingstijd van de receptie zijn van 8.00 uur tot 17.00 uur. De receptiefunctie is bij Woonplus verantwoordelijk voor:

  • Een gastvrije ontvangst van klanten en zakelijke contacten;
  • 1e-lijns telefoonbeantwoording en afhandeling;
  • Bezoekersregistratie en toezicht houden op in- en uitloop van personen;
  • 1e aanspreekpunt bij calamiteiten.

Doelstellingen & verwachtingen partnerschap

Bij Woonplus te Schiedam verzorgt TROTS de invulling omtrent de klantontvangst. Van receptioniste tot gastvrouw; zorgen voor een optimale ontvangst, begeleiding en doorverwijzing van de gasten en het binnenkomend telefoonverkeer (het gevoel geven dat de klant welkom is en deze op de juiste manier doorverwijzen naar de juiste spreekkamers). Tevens zorgen dragen voor de veiligheid van de klant (zowel fysiek als op het gebied van BHV).

Foto: Woonplus

referentieprojecten

Case: Bodedienst en SD, Gemeente Zwolle
Zwolle

Bodedienst en SD, Gemeente Zwolle

Gemeente Zwolle is een professionele, betrouwbare en ambitieuze gemeente die meedenkt, transparant werkt en de kracht van andere partners gebruikt om haar doel te bereiken en daarmee midden in de samenleving staat. Zij streven naar succes van de stad en haar burgers en leggen daarbij de lat hoog. Gemeente Zwolle is op zoek naar erkenning en komen vanuit leerervaringen, innovatie en samenwerking tot vergroting van ons succes. Iedereen die met hen samenwerkt wordt daarin serieus genomen. Het bereiken van het gezamenlijk resultaat staat de gemeente daarbij voor ogen. Uitgangspunt hierbij vormt rolvastheid. Met respect voor een ieders rol en expertise draagt de gemeente bij aan het gemeenschappelijk doel: de kwaliteit en duurzaamheid van de Zwolse samenleving.

Bekijk dit project
Case: Bodedienst, Gemeente De Bilt
de Bilt

Bodedienst, Gemeente De Bilt

De Bilt bestaat uit de zes dorpskernen Bilthoven, De Bilt, Groenekan, Hollandsche Rading, Maartensdijk en Westbroek en heeft ruim 42.000 inwoners. Het is een groene en uitgestrekte gemeente (ca. 6.713 hectare) gelegen in de Utrechtse Heuvelrug. In de gemeente is veel hoogwaardige kennis aanwezig, onder meer door de huisvesting van een aantal landelijk bekende organisaties zoals het KNMI, RIVM en de Grontmij.  Bij de gemeente De Bilt zijn zo’n 280 mensen in dienst. Zij werken op het gemeentehuis, in de buitendienst en bij diverse (sport)accommodaties. De organisatie kenmerkt zich door innovatie, transparantie en betrokkenheid. We streven ernaar om zoveel mogelijk te handelen vanuit het perspectief van de burger.

Bekijk dit project
service & contact

Kunnen we u verder helpen?

Een succesvolle dag sluit je af met veel groene vinkjes op je ‘to do list’. Blijf dus niet zitten met onbeantwoorde vragen of ingeslikte meningen. Wij bieden u nu een luisterend oor. Onze mensen zetten zich 100% in om u snel verder te helpen. Wij zijn telefonisch van 08.30 tot 18.00 uur bereikbaar op 088 - 45 55 120 en via mail op info@trots.nl