Woonplus Schiedam

Invullen van de receptiefunctie en toevoegen van het hospitality concept.

Opdracht

Het invullen van een traditionele receptiefunctie en het toevoegen van het hospitality concept aan de ontvangstfunctie.

Doel

Het zorgen voren een optimaal ontvangst, begeleiding en doorverwijzing van de gast(en) en het binnenkomend telefoonverkeer.

Diensten

Woonplus is een vastgoed-/woningbouworganisatie in Schiedam. Klanten van Woonplus zijn huurders, kopers, gemeente en organisaties op het gebied van wonen, welzijn en zorg. Bij Woonplus was de ontvangstfunctie tot 1 april jongstleden in eigen beheer en was er sprake van een traditionele receptiefunctie. Sinds 1 april 2012  is deze dienstverlening uitbesteed aan TROTS en is het hospitality concept toegevoegd aan de ontvangstfunctie.

Gastvrouw

Huurders kunnen tussen 8.00 uur en 11.00 uur zonder afspraak terecht bij de Klantafhandeling. De gastvrouw zorgt gedurende deze tijden voor een gastvrije ontvangst en goede doorverwijzing van de bezoekers. De gastvrouw heeft onder andere de volgende taken:

  • Verwelkomen bezoekers Woonplus;
  • De bezoekers doorverwijzen naar de juiste klanten informatiebalie;
  • De bezoekers voorzien van koffie, thee, chocomel of water.
Woonplus Schiedam

Receptioniste/Telefoniste

Naast de gastvrouwfunctie bestaat de ontvangstdienstverlening uit een receptiefunctie. De openingstijd van de receptie zijn van 8.00 uur tot 17.00 uur. De receptiefunctie is bij Woonplus verantwoordelijk voor:

  • Een gastvrije ontvangst van klanten en zakelijke contacten;
  • 1e-lijns telefoonbeantwoording en afhandeling;
  • Bezoekersregistratie en toezicht houden op in- en uitloop van personen;
  • 1e aanspreekpunt bij calamiteiten.

Doelstellingen & verwachtingen partnerschap

Bij Woonplus te Schiedam verzorgt TROTS de invulling omtrent de klantontvangst. Van receptioniste tot gastvrouw; zorgen voor een optimale ontvangst, begeleiding en doorverwijzing van de gasten en het binnenkomend telefoonverkeer (het gevoel geven dat de klant welkom is en deze op de juiste manier doorverwijzen naar de juiste spreekkamers). Tevens zorgen dragen voor de veiligheid van de klant (zowel fysiek als op het gebied van BHV).

referentieprojecten

service & contact

Kunnen we u verder helpen?

Een succesvolle dag sluit je af met veel groene vinkjes op je ‘to do list’. Blijf dus niet zitten met onbeantwoorde vragen of ingeslikte meningen. Wij bieden u nu een luisterend oor. Onze mensen zetten zich 100% in om u snel verder te helpen. Wij zijn telefonisch van 08.30 tot 18.00 uur bereikbaar op 088 - 45 55 120 en via mail op info@trots.nl