Detachering senior Facilitair Adviseur/Projectleider RIBW (nu Promens Care)

Adviesopdracht op het gebied van inkoop en het professionaliseren van de facilitaire dienst.

Opdracht

Adviesopdracht bij RIBW-Drenthe voor het professionaliseren van de facilitaire dienst en het in kaart brengen van de inkoopprocessen.

Doel

Een professionaliseringsslag voor de facilitaire dienst was een speerpunt.

De RIBW’s (nu Pomens Care) zijn er voor mensen met psychische of psychosociale problemen, die gebaat zijn bij professionele begeleiding en goede woonvoorzieningen. Deze ondersteuning kan kort- of langdurend zijn. Ook mensen met een strafrechtelijke titel kunnen bij de RIBW’s terecht. De 23 RIBW’s in het land bieden aan meer dan 24.000 mensen zorg- en dienstverlening op maat.

Algemene opdracht

TROTS heeft een senior facilitair adviseur/ projectleider geleverd. Hij is voor de RIBW-Drenthe gestart met een inkoopanalyse met als doel een advies te geven over het professionaliseren van de inkoopprocessen en een professionalisering van de facilitaire dienst. Voor de fusie tussen Stichting de Leite en de RIBW-Drenthe heeft TROTS in samenspraak met beide stichtingen alle facilitaire zaken verzorgd, waardoor beide stichtingen gezamenlijk tot een plan zijn gekomen om de facilitaire organisaties samen te voegen. Vervolgens heeft TROTS de taken overgedragen aan de nieuwe medewerkers.

Uitgevoerde werkzaamheden

  • De wijze van inkoop van de organisatie is in kaart gebracht (inkoopscan);
  • Er is advies uitgebracht voor een meer gestructureerd inkoopproces;
  • Telefoniezaken zijn in kaart gebracht en hierover is advies uitgebracht;
  • Verder professionaliseren van de facilitaire dienst.

Gerealiseerde doelen/resultaten

  • Ontwikkelen van een Facilitair Handboek;
  • Opzetten van een centrale servicedesk.

Toegevoegde waarde TROTS

TROTS heeft door inzet van een ervaren en gedreven consultant, die zowel materiedeskundig als inkoopdeskundig is, zowel kwantitatief als kwalitatief goede resultaten behaald. Ook heeft zij kennis en ervaring overgedragen aan de nieuwe medewerkers.

Bianca Verhoef Fotografie

referentieprojecten

Projectmanager huisvesting Naturalis
Leiden

Projectmanager huisvesting Naturalis

Algemene omschrijving opdracht De opdracht betrof het verwerven van een tweetal externe locaties voor de Botanie collectie en haar onderzoekers en collectiebeheerders. Vanuit een tweetal bestaande locaties in Leiden en in Wageningen werden de collecties verhuisd waarna nu de mogelijkheid bestaat om de collecties te concentreren. Aansluitend konden collecties vanuit andere locaties worden overgebracht naar de nieuwe panden en de oude panden worden afgestoten. De oppervlakte van de twee nieuwe externe locaties bedraagt respectievelijk 5.400 m² en 3.000 m². Daarnaast zijn de alcoholcollecties (collecties op sterk water) samengevoegd in de collectietoren. Ook deze collectie onderdelen waren elders ondergebracht. Het opslaan van een alcoholcollectie kan alleen onder specifieke installatietechnische voorwaarden plaatsvinden. Om deze voorwaarden te realiseren zijn eerst de verdiepingen ontruimt waarna de voorzieningen aangebracht konden worden en tenslotte de alcohol collectie kon worden ingehuisd. Uitgevoerde werkzaamheden Haalbaarheidsonderzoek alternatieve locaties; Verhuizing van alcoholcollecties (440 m²), Botanische collectie (150.000 dozen), bibliotheek (5.000 m¹) en 120 medewerkers; Opstellen huisvestingsanalyse vastgoed Naturalis Biodiversity Center in Leiden; Beoordelen en adviseren omtrent ontwikkelingen i.r.t. geplande nieuwbouw; Projectleiding aanpassing huisvesting. Gerealiseerde doelen/ resultaten Realisatie bibliotheek en opslagruimte; Realisatie werk- en onderzoeksruimten collectiebeheerders. Toegevoegde waarde TFM De verhuizing is als gevolg van aflopende huurcontracten onder hoge tijdsdruk uitgevoerd. Een complicerende factor was een digitaliseringsproject van de collectie dat parallel hieraan wordt uitgevoerd. Dit vereiste een strakke logistieke planning. Door snel te schakelen is de projectmanager erin geslaagd de oplevering binnen de beschikbare tijd te realiseren.

Bekijk dit project
Case: Projectleiding invoering servicedesk facilitair/ FMIS implementatie
Zeeland

Projectleiding invoering servicedesk facilitair/ FMIS implementatie

De samenvoeging van de gemeentelijke brandweerkorpsen tot 1 veiligheidsregio Zeeland heeft met name voor de afdeling bedrijfsvoering en logistiek een andere invulling van de werkzaamheden tot gevolg gehad. Om te allen tijde de vrijwilligers en beroepsmedewerkers van de VRZ te kunnen faciliteren ontstond de behoefte aan een centraal meldpunt waar vragen gesteld kunnen worden op het gebied van facilitair, ICT en logistiek. Het doel van de opdracht was het standaardiseren van werkprocessen en beschikbaar maken van management informatie.

Bekijk dit project
service & contact

Kunnen we u verder helpen?

Een succesvolle dag sluit je af met veel groene vinkjes op je ‘to do list’. Blijf dus niet zitten met onbeantwoorde vragen of ingeslikte meningen. Wij bieden u nu een luisterend oor. Onze mensen zetten zich 100% in om u snel verder te helpen. Wij zijn telefonisch van 08.30 tot 18.00 uur bereikbaar op 088 - 45 55 120 en via mail op info@trots.nl