Vluchtelingen crisisopvang

De Kreek

Opdracht

Ondersteunen van het crisis team bij het gereedmaken van de vluchtelingen opvang in de Kreek.

Doel

Het in goede banen lijden van het organiseren en gereedmaken van de crisisopvang.

Op donderdag 15 oktober kregen wij 181 gasten voor de crisisopvang in de Kreek, 2 dagen hiervoor werden wij (TROTS) geïnformeerd en na 2 dagen stond alles gereed voor onze gasten. Van veldbedden, matrassen, shampoo, handdoeken, linnen, kussens, catering, schoonmaak, luiers, baby voeding tot security en veel vrijwilligers.

Vluchtelingen crisis opvang

Het crisis team draaide op volle toeren. Het crisis team, waar wij ook onderdeel van uitmaakte, bestond uit leden van de gemeente Hoorn en politie, rode kruis, BHV, EHBO en beheer van de Kreek. We hebben zeer leuke mensen ontmoet uit Syrië: Roger en Salim met moeder en vriendin. dagelijks hielpen zij ons in de zaal door te vertalen van het Nederlands naar het Arabisch. Deze mensen hielpen ook in de keuken bij de cateraar en kookte de heerlijkste dingen. Om hen te bedanken hebben we de laatste vrijdag een verrassingsavond georganiseerd. Ze werden weggebracht naar een café in Hoorn waar een Amerikaanse band speelde. Onze collega Peter Schaper organiseert dit soort avonden. Zij kregen een VIP tafel voor aan het podium. Voordat de band ging spelen werden zij als ere gast ontvangen door Peter en vanuit de hele zaal kregen zij applaus! Heel erg fijn dat ze er waren, kippenvel momentje.​

De bus ging op zaterdagavond naar Schagen, naar de volgende sporthal. Veel emoties tijdens het afscheid nemen van onze gasten, kinderen die huilend de bus in gingen. Verdriet maar ook een gevoel van geluk dat wij dit samen hebben mogen doen voor de mensen die op de vlucht zijn. Veel vrijwilligers kwamen de gasten uitzwaaien en sommigen hadden het hier heel moeilijk mee. Het waren 10 hectische dagen, ons team van de Kreek draaide veel overuren, veel vragen en veel antwoorden. Wij kijken met een voldaan gevoel terug op deze 10 dagen. Ons team van de Kreek heeft een verschrikkelijk goede dienst verlening neer gezet. Gemeente Hoorn was ons dan ook zeer dankbaar hiervoor.

referentieprojecten

Case: Bodedienst en SD, Gemeente Zwolle
Zwolle

Bodedienst en SD, Gemeente Zwolle

Gemeente Zwolle is een professionele, betrouwbare en ambitieuze gemeente die meedenkt, transparant werkt en de kracht van andere partners gebruikt om haar doel te bereiken en daarmee midden in de samenleving staat. Zij streven naar succes van de stad en haar burgers en leggen daarbij de lat hoog. Gemeente Zwolle is op zoek naar erkenning en komen vanuit leerervaringen, innovatie en samenwerking tot vergroting van ons succes. Iedereen die met hen samenwerkt wordt daarin serieus genomen. Het bereiken van het gezamenlijk resultaat staat de gemeente daarbij voor ogen. Uitgangspunt hierbij vormt rolvastheid. Met respect voor een ieders rol en expertise draagt de gemeente bij aan het gemeenschappelijk doel: de kwaliteit en duurzaamheid van de Zwolse samenleving.

Bekijk dit project
Case: ESA Controlled Quality Veal Apeldoorn
Apeldoorn

ESA Controlled Quality Veal Apeldoorn

ESA verkoopt een breed assortiment van kalfsvleesproducten, afgestemd op de wensen van de klanten. ESA levert haar kalfsvlees aan vele relaties over de gehele wereld. De kalfsvlees-producten vinden hun weg naar de groothandel, retail, foodservice en de vleesverwerkende industrie. ESA is onderdeel van VanDrie Group. VanDrie Group is wereldmarktleider in kalfsvlees en is nog altijd een bedrijf dat gebouwd is op de beste familietradities.

Bekijk dit project
service & contact

Kunnen we u verder helpen?

Een succesvolle dag sluit je af met veel groene vinkjes op je ‘to do list’. Blijf dus niet zitten met onbeantwoorde vragen of ingeslikte meningen. Wij bieden u nu een luisterend oor. Onze mensen zetten zich 100% in om u snel verder te helpen. Wij zijn telefonisch van 08.30 tot 18.00 uur bereikbaar op 088 - 45 55 120 en via mail op info@trots.nl