Hostmanship

Hostmanship de basis van onze dienstverlening

Als facilitair dienstverlener zit service bieden in ons bloed en hebben we te maken met subjectieve begrippen als “hospitality”, “gastvrijheid”, “klantgerichtheid” en “ontzorgen”. Om zowel voor onze klanten als voor onze medewerkers en leidinggevenden de gewenste service te concretiseren, werken wij volgens de principes van Hostmanship.

Het gevoel geven welkom te zijn

Hostmanship is ‘de kunst mensen het gevoel te geven dat ze welkom zijn’ en ‘dienstverlening vanuit het perspectief van de gast’. Hierbij staat niet alleen de opdrachtgever centraal, maar alle medewerkers, leveranciers en bezoekers van uw organisatie: iedereen wordt beschouwd als een gast. Hostmanship zorgt voor een onderscheidende beleving; iedereen voelt zich welkom door het geheel van de juiste benadering en een prettige omgeving.

Hostmanship als onderdeel van de bedrijfscultuur

TROTS ziet Hostmanship als basis voor haar bedrijfscultuur – de waarden en omgangsnormen die binnen onze organisatie leven – die wij ook bij opdrachtgevers uitdragen. Hierbij geldt niet “behandel de ander zoals je zelf behandeld wilt worden”, maar: “ga met de ander om, zoals diegene dat wenst”. Om dat in de praktijk te brengen, dien je met oprechte belangstelling de interactie aan te gaan.

Voorkomen van bedrijfsblindheid

Door middel van training en coaching zorgt TROTS ervoor dat haar medewerkers en leidinggevenden groeien in Hostmanship. Op deze wijze zijn wij in staat om als partner optimale dienstverlening te leveren aan uw organisatie en goed werkgeverschap te bieden aan onze medewerkers.

Continu proces

Uiteraard is het tot uitvoer brengen van Hostmanship een continu en dynamisch proces, waarbij opdrachtgevers, directie, management en medewerkers elkaar opzoeken en gezamenlijk de omgangsvormen vertalen naar de dienstverlening.

Wij zien het als een waarde toevoegende uitdaging om samen met onze opdrachtgevers Hostmanship binnen de (facilitaire) organisatie te optimaliseren.

referentieprojecten

Case: Bodedienst, Gemeente De Bilt
de Bilt

Bodedienst, Gemeente De Bilt

De Bilt bestaat uit de zes dorpskernen Bilthoven, De Bilt, Groenekan, Hollandsche Rading, Maartensdijk en Westbroek en heeft ruim 42.000 inwoners. Het is een groene en uitgestrekte gemeente (ca. 6.713 hectare) gelegen in de Utrechtse Heuvelrug. In de gemeente is veel hoogwaardige kennis aanwezig, onder meer door de huisvesting van een aantal landelijk bekende organisaties zoals het KNMI, RIVM en de Grontmij.  Bij de gemeente De Bilt zijn zo’n 280 mensen in dienst. Zij werken op het gemeentehuis, in de buitendienst en bij diverse (sport)accommodaties. De organisatie kenmerkt zich door innovatie, transparantie en betrokkenheid. We streven ernaar om zoveel mogelijk te handelen vanuit het perspectief van de burger.

Bekijk dit project
Case: Bodedienst en SD, Gemeente Zwolle
Zwolle

Bodedienst en SD, Gemeente Zwolle

Gemeente Zwolle is een professionele, betrouwbare en ambitieuze gemeente die meedenkt, transparant werkt en de kracht van andere partners gebruikt om haar doel te bereiken en daarmee midden in de samenleving staat. Zij streven naar succes van de stad en haar burgers en leggen daarbij de lat hoog. Gemeente Zwolle is op zoek naar erkenning en komen vanuit leerervaringen, innovatie en samenwerking tot vergroting van ons succes. Iedereen die met hen samenwerkt wordt daarin serieus genomen. Het bereiken van het gezamenlijk resultaat staat de gemeente daarbij voor ogen. Uitgangspunt hierbij vormt rolvastheid. Met respect voor een ieders rol en expertise draagt de gemeente bij aan het gemeenschappelijk doel: de kwaliteit en duurzaamheid van de Zwolse samenleving.

Bekijk dit project
service & contact

Kunnen we u verder helpen?

Een succesvolle dag sluit je af met veel groene vinkjes op je ‘to do list’. Blijf dus niet zitten met onbeantwoorde vragen of ingeslikte meningen. Wij bieden u nu een luisterend oor. Onze mensen zetten zich 100% in om u snel verder te helpen. Wij zijn telefonisch van 08.30 tot 18.00 uur bereikbaar op 088 - 45 55 120 en via mail op info@trots.nl