Gastvrijheid zit vaak in de kleinste details: kopje koffie aanbieden, oogcontact maken en gasten de weg wijzen. In én buiten het gebouw. TROTS selecteerde daarom voor de 11 locaties van de gemeente Amsterdam een team uit de regio. Deze medewerkers volgden een intensieve hospitality-training, maar over Amsterdam zelf hoefden we ze niks meer wijs te maken.

Bukky De Wolf, is meewerkend coördinator van het nieuwe team. Tijdens de inwerkperiode hebben de medewerkers kennis gemaakt met de verschillende locaties. “Op iedere locatie komt weer een ander publiek, dat vraagt dus om een op maat benadering. Die sfeer en beleving tast je nu af in de eerste weken. We streven naar een herkenbare en eenduidige uitstraling van onze hospitality, maar er zit nuanceverschil in. Op de ene locatie is het net wat formeler dan op de andere. Daar houden we natuurlijk rekening mee.”

Iedere gast verder helpen

“Nadat de vorige receptionisten hun werk aan ons hadden overgedragen, hebben wij onze eigen draai gegeven aan de dienstverlening. Bij TROTS steken we meer in op een brede hospitality service. Dat betekent een stap extra naast de reguliere receptiewerkzaamheden. Wij begeleiden mensen –zo nodig– ook door het gebouw naar hun afspraak. We letten erop of mensen zoekend om zich heen kijken, dan gaan we erop af om ze verder te helpen. Ons team houdt ervan om te assisteren, verder te vragen en als eerste aanspreekpunt te dienen. De vragen die we krijgen zijn heel divers, van ‘Waar kan ik mijn paspoort verlengen?’ tot “Waar is de dichtstbijzijnde metro?’. De teamleden kennen Amsterdam goed, wij kunnen de gasten in alle locaties van dienst zijn met algemene informatie over de omgeving.”

Sprankeling overbrengen

“De gemeente Amsterdam heeft voor ons gekozen omdat we in onze propositie aandacht hadden voor die brede hospitality” weet Iris Engelbertink, teamcoördinator Ontvangstservices TROTS. “Daarna ging het snel: in twee maanden tijd hebben we een goed plan opgeleverd en een bijbehorend team van 30 man/vrouw sterk. We hebben daarbij onder meer geselecteerd op regiokennis en uitstraling. Onze hospitality hosts moeten echt een sprankeling op de gasten kunnen overbrengen. Op taken en verantwoordelijkheden worden ze getraind, maar die hospitality-insteek moeten ze intrinsiek voelen.”

Social Return

Het team Amsterdam is heel divers. Het merendeel is vrouw, maar er zitten ook mannen bij. Het team is multicultureel. Ook hebben we gekeken naar Social Return. Samen met de gemeente Amsterdam hebben we ervoor gezorgd dat er in ons team ook plek is voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Wij coachen en begeleiden deze teamleden.

Zij zijn aan het werk en kunnen weer volledig meedoen met de maatschappij. Daar zijn we trots op!”

referentieprojecten

service & contact

Kunnen we u verder helpen?

Een succesvolle dag sluit je af met veel groene vinkjes op je ‘to do list’. Blijf dus niet zitten met onbeantwoorde vragen of ingeslikte meningen. Wij bieden u nu een luisterend oor. Onze mensen zetten zich 100% in om u snel verder te helpen. Wij zijn telefonisch van 08.30 tot 18.00 uur bereikbaar op 088 - 45 55 120 en via mail op info@trots.nl