Training Hospitality

Succesvolle organisaties zijn gastgerichte organisaties. Niet verwonderlijk, want gastgerichte organisaties gaan uit van de beleving van de gast en tonen zich daarmee oprecht geïnteresseerd in de behoefte van hun gast. Hospitality-medewerkers spelen hierin een sleutelrol. In hun contacten met de gasten maken zij het verschil.

In onze training Hospitality krijgen de deelnemers inzicht in welke mogelijkheden gastvrijheid biedt en welke rol zij zelf spelen in de gastvrijheidsbeleving van de ander. De deelnemers worden zich bewust van hun eigen houding en gedrag en welke effecten dit heeft. Zij leren op welke wijze zij een positieve gastvrijheidsbeleving kunnen creëren.

Programma

Voorafgaand aan de training ontvangen de deelnemers van ons een intakeformulier, zodat wij goed in kaart kunnen brengen welke leerdoelen de individuele deelnemers hebben. Zo kunnen wij het onderstaande programma nog beter aan laten sluiten bij de persoonlijke wensen van de deelnemers.

Tijdens de ochtend gaan deelnemers aan de slag met de betekenis van gastvrijheid en of het voor ieder bedrijf of iedere persoon gelijk is.

Onderwerpen:

  • Inzicht in wat gastgerichtheid is
  • Inzicht in wie de gast is en wat haar doel, behoeften en verwachtingen zijn;
  • Inzicht in wat het effect is van gastvrijheid voor de gast, het team, de medewerker en de organisatie;
  • Inzicht in en het ontwikkelen van de Guest-Journey en
  • Inzicht in belemmeringen van gastvrijheid.

De middag richt zich op de bewustwording van het eigen gastheerschap van de deelnemers. Oftewel: wat is het effect van het eigen gedrag op de gastvrijheidsbeleving van de ander.

Onderwerpen:

  • Inzicht in de effecten van de eigen houding en gedrag op de beleving van gastvrijheid
  • Impact van communicatie op de beleving van gastvrijheid;
  • Impact van lichaamstaal;
  • Impact van gedrag en
  • Persoonlijke kwaliteiten en valkuilen.

Resultaat

Na het volgen van deze training hebben de deelnemers een eigen visie op gastvrijheid en weten zij welke bijdrage zij kunnen leveren aan de gastvrijheidsbeleving van gasten. De deelnemers zijn geïnspireerd en enthousiast om de gastvrijheid van hun organisatie te vergroten.

Onze aanpak

Onze trainingen zijn interactief en verrassend. De deelnemers worden continue uitgedaagd, mee te denken en te reflecteren op hun eigen ontwikkelpunten. We leggen iedere keer de koppeling tussen theorie en praktijk en maken de stof met verschillende werkvormen, spellen en voorbeelden uit de praktijk inzichtelijk en aansprekend voor de deelnemers.

Doelgroep

  • Gastheren/gastvrouwen
  • Receptiemedewerkers
  • Facilitair medewerkers
  • Technische professionals

Trainingsduur

  • Een dag of twee dagdelen

Wilt u meer weten? Neem dan contact met ons op:

Dean Radovanovic
Business Unit manager Facility Services

referentieprojecten

service & contact

Kunnen we u verder helpen?

Een succesvolle dag sluit je af met veel groene vinkjes op je ‘to do list’. Blijf dus niet zitten met onbeantwoorde vragen of ingeslikte meningen. Wij bieden u nu een luisterend oor. Onze mensen zetten zich 100% in om u snel verder te helpen. Wij zijn telefonisch van 08.30 tot 18.00 uur bereikbaar op 088 - 45 55 120 en via mail op info@trots.nl